Wypełnia Instruktor!
WYPADEK to zdarzenie, w którym zaangażowane zostały służby ratownicze lub medyczne (np. ambulatorium, szpital). INCYDENT to zdarzenie, w wyniku którego nastąpiła istotna szkoda, natomiast nie skutkowało bezpośrednią interwencją służb ratowniczych lub medycznych. Uwaga! Wszystkie pola oznaczone zieloną gwizadką muszą zostać wypełnione danymi.
Imię i nazwisko Instruktora: *
e-mail Instruktora * telefon Instruktora * adres korespond.
Tytuł zawodowy / stopień instruktorski, w oparciu o który była prowadzona impreza: ---Instr. Alpinizmu PZA (IA)Instr. Taternictwa PZA (IT)Instr. Wspinaczki Skalnej PZA (IWS)Instr. Wspinaczki Sportowej PZA (IS)Trener Wspinaczki Sportowej PZA (TS)Instr. Narciarstwa Wysokogórskiego PZA (INW)Starszy Instr. Narciarstwa Wysokog. PZA (SINW)Instr. Taternictwa Jaskiniowego PZA (ITJ)Starszy Instr. Tatern. Jaskiniowego PZA (SITJ)inny (*) jeśli tytuł "INNY" - tu podaj jaki!
Licencja ---IAITIWSISINWSINWITJSITJinna (*)* jeśli licencja "INNA" - tu podaj jaka! Licencja na okres: od do *
Data zdarzenia: *
Miejsce zdarzenia: * rejon górski: * * szczyt/ściana: * * droga: *
Typ imprezy: ---kurs wspinaczki sportowej (sztuczna ściana)kurs wspinaczki skalnej (skałkowy)kurs taternicki letnikurs tatrnicki zimowykurs doszkalający letnikurs doszkalający zimowykurs turystyki wysokogórskiej - letnikurs turystyki wysokogórskiej - zimowyABC wspinczki skalnejABC wspinczki górskiejABC wspinaczki lodowejkurs profilaktyki lawinowejkurs narciarski - skiturowyrekreacjainna*
Interwencja służby ratowniczej: ---NIE BYŁOTOPRGOPRHZSSTRAŻPOGOTOWIE RATUNKOWEinna (*)*
Hospitalizacja? ---NIETAKnie wiem*
Skład osobowy grupy pod bezpośrednim nadzorem Instruktora (autora niniejszego protokołu): * 1. ---KURSANT/KLIENTINSTRUKTORSTAŻYSTA/ASPIRANTPARTNER 2. ---KURSANT/KLIENTINSTRUKTORSTAŻYSTA/ASPIRANTPARTNER 3. ---KURSANT/KLIENTINSTRUKTORSTAŻYSTA/ASPIRANTPARTNER 4. ---KURSANT/KLIENTINSTRUKTORSTAŻYSTA/ASPIRANTPARTNER 5. ---KURSANT/KLIENTINSTRUKTORSTAŻYSTA/ASPIRANTPARTNER 6. ---KURSANT/KLIENTINSTRUKTORSTAŻYSTA/ASPIRANTPARTNER
Plan prowadzonych zajęć: *
Przebieg wydarzeń (podaj przybliżone godziny):
* Czas rozpoczęcia zajęć (g:m): :
* Czas rozpoczęcia wspinaczki (g:m): : - jeśli nie było, zostaw "00‑00"
* Czas zakończenia wspinaczki (g:m): : - jeśli nie było, zostaw "00‑00"
* Czas wypadku/incydentu (g:m): :
* Czas akcji ratowniczej (g-g): od do - jeśli nie było, zostaw "00‑00"
* Czas powrotu do bazy (g:m): :
CZYNNIK KLIMATYCZNY::
Czy znana była prognoza meteorologiczna? ---TAKNIE*
Warunki pogodowe w chwili rozpoczęcia zajęć: ---BARDZO DOBREDOBREUMIARKOWANEMARNEZŁEKATASTROFALNE : ---MGŁAOPAD MŻAWKIDESZCZ CIĄGŁYDESZCZE PRZELOTNEOPAD ŚNIEGU CIĄGŁYOPADY ŚNIEGU PRZELOTNEGRADBURZA ELEKTRYCZNAZAMIEĆNAWAŁNICAUPAŁ*
Trend pogody w chwili rozpoczęcia zajęć: ---STABILNAPOGARSZAJĄCA SIĘPOLEPSZAJĄCA SIĘ*
Warunki pogodowe w chwili wypadku/incydentu: ---BARDZO DOBREDOBREUMIARKOWANEMARNEZŁEKATASTROFALNE : ---MGŁAOPAD MŻAWKIDESZCZ CIĄGŁYDESZCZE PRZELOTNEOPAD ŚNIEGU CIĄGŁYOPADY ŚNIEGU PRZELOTNEGRADBURZA ELEKTRYCZNAZAMIEĆNAWAŁNICAUPAŁ*
Stan powierzchni skały lub stoku: ---SKAŁA SUCHASKAŁA MOKRASKAŁA ZAŚNIEŻONASKAŁA OBLODZONASZADŹ NA SKALELODOSZREŃBETONYMOKRY FIRNŚNIEG GŁĘBOKIŚNIEG PRZEWIANY*
CZYNNIK TERENOWY:
Typ terenu, w którym nastąpił wypadek/incydent: ---WYSOKOGÓRSKI WSPINACZKOWY - SKALNY lub MIKSTOWYWYSOKOGÓRSKI WSPINACZKOWY - LODOWCOWYWSPINACZKOWY - WIELOWYCIĄGOWY SKALNYWSPINACZKOWY - SKAŁKOWYLODOSPADLODOWIECSZLAK UBEZPIECZONY, VIA FERRATASZLAK TURYSTYCZNY TRUDNYCHODNIK TURYSTYCZNYPERĆ GÓRSKAPERĆ SKAŁKOWASZTUCZNA ŚCIANABULDER*
Dokładna lokalizacja miejsca zdarzenia: *
Umiejscowienie instruktora w chwili zdarzenia: *
Czy została załączona dokumentacja graficzna? ---NIETAK*
CZYNNIK OSOBOWY: Ogólna sprawność sportowa zespołu: ---BARDZO DOBRADOBRAPRZECIĘTNANISKANISKA - NIERÓWNADOBRA - NIERÓWNAnie potrafię określić*
Sprawność zespołu w dniu zdarzenia: ---BARDZO DOBRADOBRAPRZECIĘTNANISKANISKA - NIERÓWNADOBRA - NIERÓWNAnie potrafię określić*
Sprawność poszkodowanego (przed): ---DOBRAPRZECIĘTNANISKAnie potrafię określić*
Jakość kontaktu, subordynacja zespołu: ---BARDZO DOBRADOBRANIERÓWNAMARNAZDECYDOWANIE ZŁA*
Liczba osób w zespole linowym: (zostaw "0" - gdy bez liny)
Czy podczas zdarzenia był w użyciu sprzęt asekuracyjny? * ---NIE - nie był posiadanyNIE - świadomie nieużytyTAK - autoasekuracja na stanowiskuTAK - asekuracja oddolna ze stanowiskaTAK - asekuracja odgórna ze stanowiskaTAK - wędkaTAK - asekuracja lotnaTAK - asekuracja lodowcowaTAK - zjazdTAK - poręczówka
Czy był w użyciu poszkodowanego osobisty sprzęt zimowy? * ---NIE / warunki letnieNIE / warunki zimoweTylko CZEKANTylko DZIABKACZEKAN + RAKIDZIABKA + RAKIDWIE DZIABKI + RAKITylko DWIE DZIABKITylko RAKITylko RACZKITylko KIJEKIJE + RAKI / RACZKINARTY + KIJESNOWBOARDNARTY/SNOWBOARD + CZEKAN
Czy podjęto techniczne czynności autoratownicze? * ---TAK - SKUTECZNETAK - NIESKUTECZNENIE - NIE BYŁY KONIECZNENIE - NIE PODJĘTO
OPIS SYTUACJI POPRZEDZAJĄCEJ WYPADEK / INCYDENT: *
OPIS PRZEBIEGU WYPADKU / INCYDENTU: *
OPIS SYTUACJI POWYPADKOWEJ: *
Czy instruktor miał ubezpieczenie od kosztów akcji ratunkowych? ---TAKNIEtu bez znaczenia*
Czy poszkodowany miał ubezpieczenie od kosztów akcji ratunkowych? ---TAKNIEnie wiemtu bez znaczenia*
Czy poszkodowany miał ubezpieczenie NNW? ---TAKNIEnie wiemtu bez znaczenia*
Załącz pliki (typ: grafika, tekst, archiwum, pdf, eml):